dimecres, de setembre 03, 2008

Un nou llibre!

Tal com em recorden en Joan i la Llum, al Juny vaig acomiadar-me tot apuntant que aquest setembre portaria alguna novetat. En realitat la novetat sortirà l’Octubre, però de moment ja vaig fent una mica de propaganda (que també és una funció útil dels blogs).

Ja sabeu que en aquest blog acostumo a parlar de fets relacionats amb la ciència. De nous descobriments, de recerques enginyoses o de curiositats que em semblen interessants. Una manera de fer divulgació de la ciència que, de pas, em permet anar aprenent moltíssimes coses que ignorava.

Però a més del que ja se sap, també resulten fascinants les preguntes que queden per resoldre. Les qüestions per les que encara no tenim prou dades o una teoria que les faci encaixar. I això s’aplica tant als grans misteris de l’Univers com a petites preguntes quotidianes.

Doncs bé, si tot va bé, aquest octubre sortirà el meu nou llibre, publicat per Cossetània Edicions, que tractarà justament d’alguns dels enigmes que la ciència té plantejats. Ja aviso que en aquest cas no són temes trets del blog sinó apunts nous, encara que l’enfocament sigui semblant. Com ja podeu imaginar els que coneixeu el “Centpeus”, al llibre no hi trobareu OVNIS, fantasmes o conspiracions. Res que agradi als amants de l’ocultisme. Però és que els enigmes reals resulten igual o més intrigants.

I, a més, tenen l’atractiu que, potser, la resposta està a punt de ser descoberta.

Ja us imagineu que aquest nou llibre em fa molta il·lusió. Tant de bo aquests "100 enigmes que la ciència (encara) no ha resolt" tingui tant bona acollida com va tenir "Blocs de Ciència". En tot cas, aquells a qui els interessi podran opinar a partir d'aquest Octubre.

20 comentaris :

Joan ha dit...

Enhorabona! És una novetat i una bona notícia. Imagino que en el seu moment ja ens avisaras de si s'en fa una presentació. Jo en voldré un per a mi i uns quants per regalar. Felicitats!

Carquinyol ha dit...

Enhorabona i ben retrobat !! Ja estaré a l'aguait aquest octubre.

PS: No hi ha fantasmes !!!! caxis :(

Anònim ha dit...

Enhorabona! El poso a la llista de pendents.

Llum ha dit...

Felicitats!!!

Com t'ho fas per escriure llibres a una velocitat més ràpida de la que molta gent els llegeix? :-P

Brioxet ha dit...

Doncs ja avisaràs del dia de la presentació. Jo intentaré anar-hi de nou!

Alasanid ha dit...

Felicitats!!

Jo estava esperant que fessis algun llibre i amb el títol esperava que fos una continuació del del bloc.

Però ben mirat aquest segur que és millor ja que si vull recordar o decobrir algun escrit antic només m'he d'entretenir per aquí.

I no t'ha cabut cap historieta de fantasmes...?

PS: Com l'altre Joan suposo que si fas alguna presentació ja en faràs publicitat.

PPS: Llum segur que ho deu explicar en un dels enigmes.

Laia ha dit...

Oh aquest també el vull!!! :P I tu vés fent publicitat de tots els esdeveniments relacionats amb el llibre!!! (aquest any espero tenir més sort i si en fas una presentació poder assistir-hi :P)

Anònim ha dit...

Interessant! L'anterior, en ser entrades del blog m'interessava, però al cap i a la fi no era res que no pogués trobar per aquí, ara, aquest si que m'atreu... tot nou i a sobre, sense solució!
I a veure si puc anar a la presentació!

sants ha dit...

Felicitats!!

Jo també me'n reservo uns quants! Segur que serà molt interessant.. i la portada a més a més és xulíssima (felicitats a l'editor també)!!

nephew ha dit...

Felicitats!
Ja estic impacient perquè arribi l'octubre. Si fas presentació avisa, eh?

Anònim ha dit...

Felicitats ! Si Murphy actua com sol fer, d'aqui a l'octubre algun misteri ja s'haurà resolt. ;-)

Carme ha dit...

Moltes felicitats!
No me'l penso perdre!

Queso y aceitunas ha dit...

L'he buscat a la web de l'editorial i encara no tenen les dades.

Tenen ja assignat ISBN per aquest llibre? M'agradaria incloure al llistat de compra de llibres de ciència de la biblioteca i sense l'isbn encara no puc fer-lo.

Em va agradar molt el primer, així que estic desitjant llegir aquest!

Anònim ha dit...

I no ens podries anar fent una mica de boca?

Sònia FR ha dit...

ònida, felicitats! El llibre sembla molt interesant i, de la manera com escrius tu, serà molt lleuger i divertit de llegir. El tema està molt bé :P (a tots ens agraden els misteris per resoldre!)

Anònim ha dit...

Ei xaval! no pares ...

Jo també vui un. Ja avisaràs de la presentació.

Salut!

Anna ha dit...

ei, felicitats, l'has acabat! I com sempre, el dissenyador de la portada ha estat genial. T'ha sortit un fill molt maco, ara només falta veure'n el contingut! ;)

Anònim ha dit...

eiiiiiiiiiiii!!!

felicitats per la nova criatura!!!!! (octubre, bon mes per posar-se allegir, que tindré vacances!!!)

Anònim ha dit...

Buff... si que falta encara, no sé si em podré aguantar :P!! MOLTES FELICITATS!!!!!!!!

Anònim ha dit...

Pots comptar amb la meva profunda admiració, vaig descobrir el blog a través del teu primer llibre i des de llavors que en sóc lectora habitual! De ben segur que el segon llibre satisfarà totes les expectatives.
Els teus articles m'han fet estar segura de que he triat la carrera adeqüada: començo biologia a la UB.
Moltíssimes gràcies per tot i segueix així.
Per cert, jo també tinc un blog, www.apuntesdelcamino.wordpress.com, on hi parlo de curiositats, ciencia i fets que surten en el meu dia a dia!