dilluns, de desembre 05, 2005

Flors i salud

Buf! Em temo que avui serè políticament incorrect. Però que hi farem. Quan tinc la sensaciò que em prenen el pel, m'emprenya una mica. No per l'estafa en si, sinò perque m'ofèn que em considerin ximple. Avui doncs em descarregarè una mica. És que he estat mirant una web on expliquen les meravelloses propietats curatives de les "flors de Bach". Jo intento ser obert a diferents punts de vista, ho prometo. Però una mica de serietat si que demano. Soc conscient que opinar en contra de les medicines alternatives fa que, inmediatament, t'acusin de tenir la ment tancada a allò que és nou o que no pots comprendre. Però entre estar tancat al que és nou, i estar obert a qualsevol bestiesa deu haver-hi un punt mig, oi?
Jo, relaxat i tranquil vaig i llegeixo: "Las esencias florales tienen la capacidad de curar porque "son parte de la infinita energía universal, energía positiva extraída de los capullos de flores silvestres que ayudan a desandar un camino equivocado, fortaleciendo y estimulando las cualidades positivas que tiene el ser humano dentro de sí", explica Adolfo Costabile, licenciado en kinesiología y fisiatría y terapeuta corporal".
D'acord, sona maco, esotèric i fins i tot relaxant. Però, un moment! Que coi deu ser la "energía univeral positiva"? Una energia electromagnètica? cinètica? nuclear? Si aquesta és positiva, n'hi ha una altre de "negativa"? Com és que no la conec si diu que és Universal? (poca conya que l'Univers és molt gran). I l'extreuen dels capolls de les flors silvestres (les cultivades no serveixen?) I ajuden a "desfer un camí equivocat". Home! Moltes vegades m'he equivocat en la vida, i potser m'agradaria cambiar algunes (poques) coses. Però vols dir que les flors m'ajudaran? Com poden saber les essències florals quin és el camí bo i quin l'erroni?
Segueixo buscant per internet i trobo: "Un estat mental no harmoniós no sols haurà d'obstaculitzar la recuperació de la salut sinó que és la causa primordial de malalties i malalties". Doncs en molts cassos juraria que no és l'estat mental, sinò una infecció. Potser és que els bacteris s'inclouen dins del terme "estat mental". I en altres cassos es una mutació, que pot estar causada per moltes coses (radiacions, tòxics, virus) però no he sentit mai que l'estat mental causi canvis en l'ADN. (Al menys això valdria la pena investigar-ho). Les flors poden curar infeccions? Si contenen antibiotics, potser si. I les mutacions també? No vull ser descregut, però diria que això ja és més improbable.
A veure. Fins ara no he trobat gens de informaciò útil. Però en algun lloc deu haver-n'hi, no? Vull dir més enllà del bla bla bla esotèric. Hi ha gent que afirma que li ha funcionat, per tant, alguna cosa deu haver. O potser no, però voldria saber-ho. I tant sols trobo grans concentracions de paraules que no volen dir res.
En fi, que no n'he tret l'aigua clara. Seguirè investigant (de veritat), tot i que sospito que la conclusió serà que es poden prendre les flors de Bach perque no fan cap mal. Tampoc cap bé, però si a algú li fa feliç...
De moment, i si no trobo explicacions més convincents, prefereixo que em curi un metge, abans que un "capullo" (de la flor, és clar).

11 comentaris :

Anònim ha dit...

ummmmmmmmmm... vés a saber... potser és l'efecte placebo...
no fa gaire també van dir que la medecina homeopàtica no en tenia res de medecina, ni ajudava ni deixava d'ajudar, però hi ha qui posant-la en pràctica es troba millor... curiòs si més no...
i "òju" que no les estic ni defensant ni tampoc criticant... cadascú fa i creu el que vol, tu... n'hi ha que es pensen que es curen i curaran resant, vès quina ximpleria! ja em diràs si no és millor menjar una flor ;-P

Dan ha dit...

Segurament es com un placebo.
Si es que no se perque li tenen mania al efecte placebo. Es molt util i funciona. Pero es clar, "energia universal" sona millor

Anònim ha dit...

Jo crec que l´efecte placebo hi té molt a dir i que el nostre propi poder de suggestió és molt important, però també crec que alguna cosa han de tenir les flors de Bach, ni que sigui a nivell emocional, encara que les explicacions que donin al públic siguin patètiques, em pregunto fins a quin punt s´han investigat a fons les seves propietats... de fet la natura no deixa de sorpendre´ns... jo tinc una amiga que m´assegura que li han funcionat, ara bé, com? El fet és que t´ajudaré a investigar sobre el tema, Dan ;-). Nica

Dan ha dit...

Hola nica! Com va el vi calent?
Jo crec que principalment deu ser placebo, pero no es pot descatar que hi hagi alguna cosa mes. Doncs seguirem investigant.
(pero qui gosa demanar un FIS per aixo?)

Anònim ha dit...

aixo de les flors de bach està així com de moda, com a mínim, un dia al tren tenia al costat a dues mares; una de les quals li explicava a l'altra q des q li dona flors de bach a la filla rendeix més al cole o alguna cosa aixi... a mi la veritat em té bastant encuriosida...

Ester

Anònim ha dit...

Hola Dan! Doncs crec que a vegades es demanen beques predoc i Fis per coses que semblen molt pitjors que això, escolta, ho puc provar d´aquí 1 any ;-D!

Nica

Dan ha dit...

Si, pero per aquests si que caldria tenir amiguetes a la anep o similar
I despres publicar-ho?
Journal of irreproducible results?

Anònim ha dit...

Bé... quan diu que un estat mental no harmoniós pot provocar malalties, doncs tampoc està exagerant massa. Avui dia és sabut que passar per èpoques en que estàs molt preocupat per alguna cosa, o èpoques fortes de depressió, et provoca efectes negatius en la salut en general. S'han fet estudis que mostren que el nombre de pacients de càncer amb símptomes clars de depressió que superen la malaltia és clarament inferior als que no estan deprimits. Tot i que ens costi de reconèixer en el cervell encara guarda molts secrets i la clau de moltes de les coses que ens passen.

En general estic d'acord amb tu que tot el rollo aquest de les flors fa força tufo.

Dan ha dit...

Realment, pel que fa a la ciència en geneeral, ara com ara el cervell es "la última frontera" del coneixement.

Anònim ha dit...

Una cosa és tenir el cap obert i l'altra tenir-lo tant que et caigui el cervell... no se si m'explico. :D

Dan ha dit...

Si que t'expliques. I tant!